Fiskalizacija 2.0 je nadogradnja postojećeg sustava fiskalizacije (koji se do sada primjenjivao na račune s gotovinom, karticama i sl.) i uvođenje obvezne razmjene i fiskalizacije eRačuna (elektroničkih računa) među poslovnim subjektima (B2B) i između poslovnih subjekata i države (B2G). Ključne promjene uključuju:
-
Uklanjanje uvjeta da se račun fiskalizira samo ako je plaćen gotovinom ili karticom — sada je važan tip kupca/računa (B2C vs B2B)
-
Sustav razmjene eRačuna preko pristupnih točaka (posrednika), gdje se iz eRačuna ekstrahiraju podaci koji se šalju Poreznoj upravi (fiskalizacijske poruke) i potvrđuju primanje
-
Obveza prijave adrese primanja eRačuna u adresar metapodatkovnih servisa
-
Uvođenje aplikacije „FiskAplikacija“ kojom će se prati status eRačuna, pregledavati fiskalne poruke, informativne prijave za PDV i sl.
-
Aplikacija MIKROeRačun – besplatna aplikacija Porezne za male obveznike koji nisu u sustavu PDV-a, za izdavanje i primanje eRačuna te fiskalizaciju
Tko je obvezan i od kada?
Rokovi i opseg obveza su postepeni:
Datum | Obveznici | Što je obavezno |
---|---|---|
1. siječnja 2026. | Svi obveznici PDV-a (i oni koji plaćaju porez na dohodak) | Izdavanje i zaprimanje eRačuna u strukturiranom XML-u, fiskalizacija eRačuna za B2B transakcije |
1. siječnja 2026. | Subjekti koji nisu u sustavu PDV-a | Obveza zaprimanja eRačuna, ali ne obavezno izdavanja |
1. siječnja 2027. | Subjekti izvan PDV-a | Postaje obavezno i izdavanje eRačuna za B2B transakcije |
Također, Zakon o fiskalizaciji stupa na snagu 1. rujna 2025., čime započinju pripreme, testiranja i prilagodbe softverskih rješenja.
Ako poslujete isključivo s fizičkim osobama (B2C) i koristite gotovinu ili karticu, možda Vas promjene ne dodiruju direktno što se tiče eRačuna, ali i tada morate i dalje primjenjivati “stari” model fiskalizacije (Fiskalizacija 1.0) za te transakcije.